Cadillac 1959 Eldorado Biarritz
OK DÅ KÖR VI!!!!!!!!!!!!!
Så här roligt är det till en början alla innerskärmar etc ska skrapas rena gammalt stänkgummi tas bort
klammer för gummi avlägsnas hu ett skitgöra men here we go
Front plåtarna renskrapade kylarram kasplåt etc många småplåtar i fronten
Nu ska allt till blästring!!
Gamla inredningen demonteras alla plåtar på baksidan och uppe på dörrsidor sidostycken bak återanvänds
sätesstommarna käs av och åker till blästring
Sätesstommar efter blästring,pulverlack
Hade turen att hitta et set bucketseats i Arizona
superfina inte ett spå av rost dessa nästan omöjliga säten får man vara glad om man ens hittar upprostade!!
eldoradon tillverkad i 112Exemplar med buckets här demonterade och på väg till blästring
listverket demonterat till bucketseatsen nu ska det slipas riktas poleras till bättre än nytt HU
Alla inredningsplåtar rengjorda och på väg till blästring!!
Framvagnen demonteras rengörs för inspektion kul när man hittar gamla färgmärkningar från fabrik dessa dokumenteras noga och återskapas på det färdiga resultatet!!
Centerstag demonterat och redo för isärtagning renovering de detaljer som från fabrik var obehandlade rått järn målas med spesialfärg som återskapar denna finnish
Demontering spindel bromsar sköld etc
Efter blästring kantslipas atta kanter så de blir släta pressstreck slipas bort Nördigt ja men fint blir det när det är klart!!
Som nämts tidigare dokumenteras alla gamla färgmärkningar från fabrik här ett stötfångarjärn nummret är de två sista siffrorna i chassinummret!!
Flera färgmärkningar på stötfångar järn här har man stämplat part nummret på järnet
Stötfångarjärnen kantslipas även dessa ock fula sträck slipas bort
En bromssköld färdiglackad!! ett evighets jobb demontering rengörning kantslipning blästring sedan rostskydd med epoxygrund spackling ut och invändigt slipgrund slipning sedan topplack 60%blank svart!! alla bultar och övriga detaljer innanför trumman ytbehandlade guld spindlen lackad i gjutfärg
sedan återmontering bromsar och detaljer mycket NOS delar användes här
Resultatet blev perfekt men överjobbat till tusen nästan inget av detta jobbet kommer att synas när bilen är klar!!
Alla bult och brickor som demonteras dokumenteras noga innan rengörning ytbehandlig här nedan lite chassi bult
Efter att ha avfettat alla bult brickor och detaljer som ska ha ny ytbehandling kokas de rena jag använder stripp all som hettas upp i en friterings maskin från rusta 300spänn har funkat i flera år medlet funkar bäst vid 70 grader
Bultar etz efter behandling i strip all
Och så här trevliga blir detaljerna efter guld zinknig
Chassit demonterat rengjort alla kanter slipade svetsar och svetsloppor tillsnyggat
Chassi blästrat epoxygrundat alla defekter spacklas härefter följer slipgrund!!
Två gamla motorstöd är perfekt här så att man kan ha chassit i bra arbetsställning och kunna snurra runt detta
KARROSSEN!!!!!!!!!!