Cadillac 1959 Eldorado Biarritz

                                     OK DÅ KÖR VI!!!!!!!!!!!!!

 

 

 Så här roligt är det till en början alla innerskärmar etc ska skrapas rena gammalt stänkgummi tas bort

klammer för gummi avlägsnas hu  ett skitgöra men here we go

 

               Front plåtarna renskrapade kylarram kasplåt etc många småplåtar i fronten

             Nu ska allt till blästring!!

    

 

 Gamla inredningen demonteras alla plåtar på baksidan och uppe på dörrsidor sidostycken bak återanvänds

sätesstommarna käs av och åker till blästring

 

Sätesstommar efter blästring,pulverlack

 

 Hade turen att hitta et set bucketseats i Arizona 

superfina inte ett spå av rost dessa nästan omöjliga säten får man vara glad om man ens hittar upprostade!!

eldoradon tillverkad i 112Exemplar med buckets här demonterade och på väg till blästring

 

listverket demonterat till bucketseatsen nu ska det slipas riktas poleras till bättre än nytt HU

 

 

 

 

Alla inredningsplåtar rengjorda och på väg till blästring!!

 

  Framvagnen demonteras rengörs för inspektion kul när man hittar gamla färgmärkningar från fabrik dessa dokumenteras noga och återskapas på det färdiga resultatet!!

Centerstag demonterat och redo för isärtagning renovering de detaljer som från fabrik var obehandlade rått järn målas med spesialfärg som återskapar denna finnish

Demontering  spindel bromsar sköld etc

Efter blästring  kantslipas atta kanter så de blir släta pressstreck slipas bort Nördigt ja men fint blir det när det är klart!!

 

  Som nämts tidigare dokumenteras alla gamla färgmärkningar från fabrik här ett stötfångarjärn nummret är de två sista siffrorna i chassinummret!!

Flera färgmärkningar på stötfångar järn här har man stämplat part nummret på järnet

Stötfångarjärnen kantslipas även dessa ock fula sträck slipas bort

 

En bromssköld färdiglackad!! ett evighets jobb demontering rengörning kantslipning blästring sedan rostskydd med epoxygrund spackling ut och invändigt slipgrund slipning sedan topplack 60%blank svart!! alla bultar och övriga detaljer innanför trumman ytbehandlade guld spindlen lackad i gjutfärg

sedan återmontering bromsar och detaljer mycket NOS delar användes här

Resultatet blev perfekt men överjobbat till tusen nästan inget av detta jobbet kommer att synas när bilen är klar!!

 

Alla bult och brickor som demonteras dokumenteras noga innan rengörning ytbehandlig här nedan lite chassi bult

 

Efter att ha avfettat alla bult brickor och detaljer som ska ha ny ytbehandling kokas de rena jag använder stripp all som hettas upp i en friterings maskin från rusta 300spänn har funkat i flera år medlet funkar bäst vid 70 grader

 

Bultar etz efter behandling i strip all

Och så här trevliga blir detaljerna efter guld zinknig

 

 

 

Chassit demonterat rengjort alla kanter slipade svetsar och svetsloppor tillsnyggat

 

Chassi blästrat epoxygrundat alla defekter spacklas härefter följer slipgrund!!

Två gamla motorstöd är perfekt här  så att man kan ha chassit i bra arbetsställning och kunna snurra runt detta

 

 KARROSSEN!!!!!!!!!!